Photo by Greg Rakozy on Unsplash

Bescherm je ideeën online

Nike, Heineken, BNN en de overheid gebruiken allemaal CC Proof om uitvindingen en concepten veilig online te registreren. Dit als wettelijke bescherming tegen inbreuk op intellectueel eigendom.

UITDAGING
CC Proof benaderde GlobalOrange omdat het bestaande product in meerdere opzichten niet meer voldeed.

AANPAK
GlobalOrange ontwikkelde het nieuwe responsive product en tevens de marketing website voor CC Proof waarbij gebruiksvriendelijkheid en security uitgangspunten waren.

RESULTAAT

  • 100% digitaal bedrijf.
  • Aansprekende klanten als Nutricia, Heineken, Europcar, Prorail, Nike en Otazu.
  • Direct na invoer van het nieuwe platform steeg de conversie naar betalende klant met een factor 2.

SaaS expertise

Best-of-breed
Hoewel het oude product van CC proof niet meer voldeed, konden bepaalde delen gebruikt worden in de nieuwe architectuur. Als je tegen de grenzen van een product aanloopt is het dus niet altijd nodig om volledig opnieuw te beginnen. Vooral voor modules met veel business kennis levert dit een besparing in tijd en kosten.

SaaS expert
CC Proof is een typisch SaaS-product. Het product moet 24/7 en wereldwijd beschikbaar zijn. Een moderne browser of mobiele telefoon met internettoegang is voldoende om het product te kunnen gebruiken. Door de gebruiksvriendelijkheid van het product is er daarnaast geen instructie of training vereist.

100% digitale organisatie

Automatisering van de organisatie
Door de verregaande integratie met Exact Online is het bedrijf nu volledig geautomatiseerd en komt er geen papierwerk of handmatig werk meer aan te pas.

Focus op user experience
Bij het ontwerp van CC Proof stond de eindgebruiker centraal. Door goed te kijken naar het werkproces hebben wij een product kunnen ontwikkelen die naadloos aansluit op de wensen en behoeften van de eindgebruiker.

Conversie verdubbeld
Door een verbeterde gebruiksvriendelijkheid is de conversie van nieuwe klanten met het nieuwe platform verdubbeld.

“In hechte samenwerking met CC Proof hebben wij een nieuwe versie van de applicatie gemaakt. Het was erg lonend om het effect van de rebuild direct in de conversie resultaten terug te zien”

Steven van Rij
Project Manager GlobalOrange

Succesfactoren

Agile

De user stories zijn uitgewerkt en door de Product Owner geprioriteerd in de roadmap, met een snelle oplevering van de nieuwe versie als resultaat.

Integratie

Door de verregaande integratie met Exact Online is CC-proof nu volledig geautomatiseerd en komt er geen handmatig werk meer aan te pas.

UX centraal

CC Proof moet voor iedereen bruikbaar zijn; van jong tot oud en van multinational tot particulier. Het UX ontwerp is daarop berekend.

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.