Gther experience platform

Gther – het event experience platform gebouwd voor een nieuw tijdperk

Het gther platform is een end-to-end event experience platform voor het hosten en beheren van interessante hybride, in-person en virtuele evenementen. Het platform wil herdefiniëren hoe mensen online met elkaar in contact komen en hoe ze met merken interacteren.

gther had een groep senior ontwikkelaars nodig die de expertise hadden om een complexe architectuur snel en vakkundig aan te pakken, op tijd voor hun soft launch in oktober ’22.

UITDAGING
gther helpen met de ontwikkeling van hun event-platform en om hun deadline voor een kritieke live release te halen.

AANPAK
GlobalOrange schaalde snel een team op van seniors met expertise in product management, architectuur en ontwikkeling die nauw samenwerkten met het team van gther in Londen.

RESULTAAT

  • Een uniek event experience platform met klanten als BBC Studios en Disney en lovende feedback van eindgebruikers

 

“De expertise van GlobalOrange heeft ons gebracht waar we nu zijn met het platform. Ze investeren in het proces en zetten zich echt in om het best mogelijke product te maken.”

Gther experience platform
Nick Rosier
Chief Product and Customer Officer, Gther / 2Heads

Het event experience platform gebouwd voor een nieuw tijdperk

gther is gebouwd om eindgebruikers te begeleiden vanaf het allereerste contactmoment tot het eind. Het draait allemaal om de reis van het merk met een consistente aanpak, boodschap en stem; vanaf het allereerste moment dat ze inloggen. De evenementenbranche is behoorlijk gefragmenteerd, wat betekent dat er voor elke stap een andere oplossing is. Het gther platform probeert dit allemaal op te lossen.

Gebruik maken van het CLEAR framework

C (creativity)

Omdat gther is ontstaan uit een creatief bureau hebben ze geprobeerd om niet alleen een gewone event software tool te bouwen, maar om de creativiteit te begrijpen die merken nodig hebben. Ze bouwden een omgeving waar merken een gepersonaliseerde look en feel kunnen hebben, die een unieke vibe creëert.

L (lifecycle)

Het is meer dan belangrijk om de hele ervaring van de eindgebruiker vast te leggen. Als het begin niet is wat je dacht dat het zou zijn, zal je als gebruiker misschien niet converteren. Virtuele evenementen hebben meestal niet dezelfde initiële impact als een fysiek evenement, maar profiteren van gemakkelijk te verspreiden middelen en opnames voor de aanwezigen op te nemen.

E (engagement)

Bij gther geloven ze dat virtuele ervaringen meer zijn dan een eenmalige ervaring. Door gedurende de dag verschillende evenementen aan te bieden, zoals netwerken, privégesprekken en een uitzending voor een keynote speech, zullen mensen meer geïnteresseerd en betrokken zijn.

A (adherence)

In de wereld van vandaag is het van groot belang op de hoogte te blijven van geografische en compliancevoorschriften, het belang van duurzaamheid en ESG in te zien en tools en platforms te gebruiken die zich aan deze doelstellingen houden. Alle gegevens zijn onderworpen aan een toenemend aantal privacystatuten zoals GDPR en CCPA.

R (return on experience)

Door event-metrics te koppelen aan bedrijfsdoelstellingen, zoals het vergroten van de merkbekendheid, het genereren van leads of het stimuleren van klantentrouw, kan gther een alternatieve metric berekenen: return on eXperience (ROX). Elk merk stelt aan het begin van een evenement KPI’s vast om de specifieke elementen van hun behoeften te volgen.

“Het GlobalOrange team heeft een enorme hoeveelheid expertise en kennis ingebracht en heeft onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. In harmonie met ons in-house ontwikkelteam heeft dit ons gebracht waar we nu zijn met het platform.”

Gther experience platform
Nick Rosier
Chief Product and Customer Officer, Gther / 2Heads

Succes factors

Geboren binnen een agentschap heeft gther al een aantal grote klanten. Merken als BBC Studios en Disney gebruiken de software in verschillende vormen. Naast deze klanten die erg blij zijn met het platform, krijgen ze ook positieve feedback van eindgebruikers. De meest gehoorde feedback is dat het platform erg makkelijk te gebruiken is; hoewel er veel functionaliteiten zijn is het niet complex. En dat is misschien wel de beste feedback die je kunt krijgen: als je een platform bouwt dat echt schaalbaar is, heb je iets nodig dat eenvoudig genoeg is zodat mensen het intuïtief op de juiste manier kunnen gebruiken.

Gther experience platform

Gther experience platform

Een sterke samenwerking

De samenwerking tussen gther en GlobalOrange verliep van het begin tot het einde zeer gestroomlijnd. Het ging om nauwe communicatie en wederzijds begrip voor de doelen die gther wilde bereiken.

Nick Rosier, gther: “Toen we begonnen samen te werken, verwachtten we niet de verhoogde waarde die GlobalOrange met zich meebracht buiten de extra capaciteit. Het GlobalOrange team heeft een enorme hoeveelheid expertise en kennis ingebracht en heeft onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. In harmonie met ons in-house ontwikkelteam heeft dit ons gebracht waar we nu zijn met het platform. Ze investeren in het proces en zetten zich echt in om het best mogelijke product te maken.

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.