Whitepaper Machine Learning Food & Beverage.
Machine learning en kunstmatige intelligentie bieden ondernemers talloze mogelijkheden om processen te optimaliseren en automatiseren, kosten te verlagen en menselijke fouten te minimaliseren. Dat geldt bijvoorbeeld voor ondernemers die actief zijn in de voedingsmiddelenindustrie. We bekijken enkele mogelijkheden om met machine learning een verschil te maken in voedselproductie.
Machine learning is een onderdeel van kunstmatige intelligentie. Het is het gemakkelijkst om machine learning te zien als een techniek die ten grondslag ligt aan kunstmatige intelligentie. Het doel van kunstmatige intelligentie is het nabootsen van menselijk gedrag en machine learning geeft ons de gereedschappen om dit te bereiken. Kunstmatige intelligentie zou in de toekomst in staat moeten zijn om taal, en al haar nuances, te begrijpen en een conversatie te kunnen voeren en hier langzaam beter in kunnen worden. Dankzij machine learning leren computers van ervaring en verbeteren ze hun eigen performance.
Machine learning en de applicaties die hieruit voortkomen klinken in veel gevallen nog behoorlijk futuristisch. Niets is echter minder waar, u heeft op dagelijkse basis al behoorlijk vaak met dergelijke technologieën te maken. Maar wat brengt de toekomst machine learning? En waarin schuilen de voordelen voor uw organisatie?
Veel experts op het gebied van machine learning voorspellen dat deze systemen binnen 30 jaar net zo slim, zo niet slimmer, zijn dan het menselijke brein. Een kunstmatig brein dat niet alleen veel sneller werk maar ook nooit moe wordt of pauze neemt.
De voordelen die machine learning uw organisatie biedt zijn waarschijnlijk eindeloos. Deze voordelen komen echter het beste tot hun recht doormiddel van de juist implementatie. De tijdige implementatie van machine learning geeft uw direct concurrentievoordeel en maakt uw organisatie klaar voor de toekomst.