Book icon 1 min

Hooked: How to Build Habit-Forming Products

In dit boek beantwoordt auteur Nir Eyal vragen zoals: ‘Waarom trekken sommige producten onze aandacht terwijl andere floppen?’, ‘Waarom houden we ons met bepaalde dingen bezig uit gewoonte?’ en ‘Is er een onderliggend patroon in hoe technologieën ons beïnvloeden?’. Dit doet hij door middel van het ‘Hook model’; een proces in vier stappen dat, wanneer het in producten is ingebouwd, op subtiele wijze klantgedrag stimuleert.

Hooked is gebaseerd op Eyal’s jarenlange onderzoek, consulting en praktijkervaring. Hij schreef het boek waarvan hij wenste dat het voor hem als oprichter van een start-up beschikbaar was geweest – geen abstracte theorie, maar een how-to gids voor het bouwen van betere producten. Hooked is geschreven voor productmanagers, ontwerpers, marketeers, oprichters van start-ups en iedereen die wil begrijpen hoe producten ons gedrag beïnvloeden. Eyal biedt lezers praktische inzichten om gebruikersgewoonten te creëren die blijven hangen en uitvoerbare stappen voor het bouwen van producten waar mensen van houden.

Hooked: How to Build Habit-Forming Products

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product ontwikkelen waar eindgebruikers en business stakeholders blij van worden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.