Logo Global Orange Contact
Book icon 1 min

The Invincible Company

Hoe blijf je als organisatie wendbaar, innovatief én winstgevend in een snel veranderende markt? In The Invincible Company bieden Alexander Osterwalder en Yves Pigneur een concreet framework waarmee je structureel kunt bouwen aan een organisatie die zichzelf voortdurend vernieuwt — zonder je bestaande business uit het oog te verliezen.​

Voor wie is dit boek?

Voor CEO’s, product- en innovatiemanagers, business strategen en ondernemers die grip willen op duurzame groei en innovatie. The Invincible Company is relevant voor organisaties die willen voorkomen dat ze stilstaan — of worden ingehaald door nieuwe spelers.

Wat haal je eruit?

  • Een praktisch framework om je businessmodelportfolio te managen en te vernieuwen
  • Inzicht in 50 bewezen businessmodelpatronen ter inspiratie voor nieuwe proposities
  • Tools als de Business Model Portfolio Map en Innovation Metrics om strategie en executie te verbinden
  • Praktische handvatten om risico’s van innovatie te beheersen en impact te meten
  • Concrete voorbeelden van bedrijven die blijven groeien door continu te experimenteren

De auteurs — bekend van het Business Model Canvas — laten zien hoe je als bedrijf balans houdt tussen het optimaliseren van je huidige verdienmodellen en het ontdekken van nieuwe groeikansen. Aan de hand van tientallen internationale cases en bewezen businessmodel-patronen krijg je inzicht in hoe bedrijven als Amazon, Apple en Microsoft die balans bewaken en doorlopend waarde creëren.​

Waarom lezen?

The Invincible Company laat zien dat blijvende innovatie geen geluk is, maar het resultaat van een georganiseerde aanpak. Het biedt je een compleet model om innovatie en exploitatie naast elkaar te laten bestaan. Zodat je echt echt toekomstbestendig kunt bouwen.

The Invincible Company

Meer boeken als The Invincible Company

  • Boekentip
    Deploy Empathy, Michele Hansen
    Deploy Empathy Michele Hansen
  • Boekentip
    The Invincible Company
    The Invincible Company book
  • Boekentip
    Loved: How to Rethink Marketing for Tech Products
    Loved How to Rethink Marketing for Tech Products book
  • Boekentip
    Jobs to be Done: Theory to Practice
    Jobs to be Done Theory to Practice book

Klaar voor next level product development?

Laten we een digitaal product ontwikkelen waar eindgebruikers en business stakeholders blij van worden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.