Verzekering applicatie Kroodle gebouwd voor Aegon
AEGON en Unirobe Meeùs Groep wilden een revolutionair verzekeringsplatform bouwen. Een software applicatie die volledig via Facebook functioneert. Ze schakelden GlobalOrange in om Kroodle te ontwerpen en ontwikkelen, met een sterke integratie met de systemen van Meeùs.
Bij de lancering, met Facebook-cofounder Chris Hughes, werd Kroodle officieel de eerste verzekeraar ter wereld waar gebruikers met hun Facebook-login in enkele klikken een verzekering konden afsluiten. Vragen en schadeclaims konden eenvoudig worden ingediend via een Facebookpost, privébericht of zelfs een tweet. Klanten werden gestimuleerd om vrienden uit te nodigen, waarbij zowel de bestaande als nieuwe klant hier financieel van profiteerden.
Kroodle heeft sindsdien verschillende pivots gemaakt en richt zich nu op het ondersteunen van verzekeraars met innovatieve apps.
UITDAGING
- Afsluiten verzekering eenvoudiger maken
- Verzekeringen social
- AEGON en Unirobe Meeùs Groep wilden de eerste Facebook verzekeraar ter wereld maken: Kroodle.
AANPAK & oplossing
- Ontwikkeling software platform met modulaire architectuur
- Integratie met systemen van Meeus
- Nauwe samenwerking met product owner Aegon
RESULTAAT
- Verzekering afsluiten met enkele clicks
- Schade melden in chats en tweets
- Binnen 6 maanden 13.000
Expert in digitale product ontwikkeling
Kroodle zocht een expert in digitale productontwikkeling die het softwareproduct op basis van een services architectuur kon bouwen. Het product wordt daarmee schaalbaar en makkelijk uitbreidbaar zodat snel nieuwe producten en mogelijkheden voor de klanten van Kroodle beschikbaar gemaakt kunnen worden.
Partner in doorontwikkeling
Volgens een bomvolle roadmap is er in hoog tempo doorontwikkeld. Binnen enkele maanden na het live gaan van de applicatie zijn veel nieuwe verzekeringsproducten en verbeteringen geïmplementeerd.
Klaar voor de toekomst met een schaalbaar product
Modulaire architectuur
De modulaire architectuur zorgt ervoor dat het product schaalbaar en klaar voor de toekomst is. Bovendien zijn koppelingen met andere systemen hiermee goed te realiseren.
Responsive design
De schaalbare architectuur en een responsive design hebben ervoor gezorgd dat Kroodle via elk medium een zeer groot aantal bezoekers aankan.
Binnen 6 maanden 13.000 leden via Facebook
Gebruikers loggen in via Facebook waardoor polisnummers en handtekeningen verleden tijd zijn. Kroodle is zo ontwikkeld dat Facebook geen toegang heeft tot je gegevens en je dus kunt rekenen op je privacy. Een verzekering is in een minimaal aantal klikken en binnen een paar seconden geregeld of gewijzigd.
Succesfactoren
UX focus
Een vereiste was de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Data aanleveren is zo gedaan door een eenvoudig en helder ontwerp dat door de verschillende gebruikers makkelijk is toe te passen.
Continuous delivery
Door intensief, dagelijks contact tussen opdrachtgever en het ontwikkelteam konden nieuwe features of aanpassingen in requirements snel worden opgepakt. Als resultaat van de goede samenwerking en het principe van continuous delivery staat er nu een goede basis van de software.
Snelle launch
Een combinatie van het volgen van de lean startup gedachte en een agile ontwikkelmethodiek hebben ervoor gezorgd dat er in record tempo een lanceerbaar product opgeleverd is. De Minimal Viable Product (MVP) is in 3 maanden doorlooptijd ontwikkeld en succesvol gelanceerd.
Klaar voor next level product development?
Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.