Aegon

Verzekeren via Facebook op je mobiel

Kroodle maakt het afsluiten van een verzekering snel, sociaal en simpel. Met je Facebook login sluit je met het product van Kroodle binnen enkele clicks je verzekering af.

UITDAGING
AEGON en Unirobe Meeùs Groep wilden de eerste Facebook verzekeraar ter wereld maken: Kroodle.

AANPAK
Samen met de product owner van Aegon heeft GlobalOrange het platform ontworpen en ontwikkeld. Integratie met de systemen van Meeus was hier een belangrijk onderdeel van.

RESULTAAT
Op de launch met Facebook co-founder Chris Hughes (zie foto hierboven) was de eerste Facebook verzekeraar een feit. Met je Facebook login sluit je met het product van Kroodle binnen enkele clicks je verzekering af. Op de Kroodle Facebookpagina kun je terecht met vragen en opmerkingen. Schade is zo gemeld via een Facebookpost, privébericht of zelfs een tweet. Ook het aanbrengen van een vriend wordt beloond, want wat doe je als je tevreden bent, dan tip je op Facebook een vriend. En als die vriend zich ook aansluit bij Kroodle, verdien je er allebei wat aan.

Kroodle heeft inmiddels een aantal pivots gemaakt en ondersteunt verzekeraars nu met innovatieve apps.

 

Aegon

Backend en frontend expertise

Expert in digitale product ontwikkeling
Kroodle zocht een expert in digitale productontwikkeling die het product op basis van een services architectuur kon bouwen. Het product wordt daarmee schaalbaar en makkelijk uitbreidbaar zodat snel nieuwe producten en mogelijkheden voor de klanten van Kroodle beschikbaar gemaakt kunnen worden.

Partner in doorontwikkeling
Volgens een bomvolle roadmap is er in hoog tempo doorontwikkeld. Binnen enkele maanden na het live gaan van de applicatie zijn veel nieuwe verzekeringsproducten en verbeteringen geïmplementeerd.

“Het ontwikkelde product is van zeer hoge kwaliteit; het is snel, stabiel en makkelijk uitbreidbaar.”

Aegon
Marnix Zwart
CEO Kroodle – onderdeel van Aegon

Klaar voor de toekomst met een schaalbaar product

Modulaire architectuur
De modulaire architectuur zorgt ervoor dat het product schaalbaar en klaar voor de toekomst is. Bovendien zijn koppelingen met andere systemen hiermee goed te realiseren.

Responsive design
De schaalbarearchitectuur en een responsive design hebben ervoor gezorgd dat Kroodle via elk medium een zeer groot aantal bezoekers aankan.

Binnen 6 maanden 13.000 leden via Facebook
Gebruikers loggen in via Facebook waardoor polisnummers en handtekeningen verleden tijd zijn. Kroodle is zo ontwikkeld dat Facebook geen toegang heeft tot je gegevens en je dus kunt rekenen op je privacy. Een verzekering is in een minimaal aantal klikken en binnen een paar seconden geregeld of gewijzigd.

Succesfactoren

UX focus

Een vereiste was de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Data aanleveren is zo gedaan door een eenvoudig en helder ontwerp dat door de verschillende gebruikers makkelijk is toe te passen.

Continuous delivery

Door intensief, dagelijks contact tussen opdrachtgever en het ontwikkelteam konden nieuwe features of aanpassingen in requirements snel worden opgepakt. Als resultaat van de goede samenwerking en het principe van continuous delivery staat er nu een goede basis van de software.

Snelle launch

Een combinatie van het volgen van de lean startup gedachte en een agile ontwikkelmethodiek hebben ervoor gezorgd dat er in record tempo een lanceerbaar product opgeleverd is. De Minimal Viable Product (MVP) is in 3 maanden doorlooptijd ontwikkeld en succesvol gelanceerd.

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.