Logo Global Orange Contact
Book icon 1 min

Deploy Empathy, Michele Hansen

Waarom Deploy Empathy zo relevant is

Veel organisaties bouwen oplossingen zonder écht te begrijpen wat hun klanten nodig hebben. Dit boek laat zien hoe je met oprechte nieuwsgierigheid en de juiste vragen tot de kern komt. Hansen leert je om tussen de regels door te luisteren en klanten zich gehoord te laten voelen.

Belangrijkste lessen uit het boek

Deploy Empathy biedt concrete tips, zoals:

  • Empathie is te leren: Iedereen kan empathisch luisteren en betere vragen stellen.
  • Vraag open, luister zonder oordeel: Zo kom je tot diepere inzichten.
  • Stel doelen op basis van gedrag: Niet op basis van aannames.

Deze aanpak helpt je om betere producten te bouwen, met de klant echt centraal.

Hoe je empathie toepast in klantinterviews

Empathisch interviewen betekent: aandachtig luisteren, doorvragen en niet meteen in oplossingen denken. Michele Hansen leert je hoe je een veilige sfeer creëert waarin klanten eerlijk hun verhaal delen. Het resultaat? Minder aannames, meer waardevolle inzichten.

Toepasbaarheid in softwareontwikkeling

Voor ontwikkelteams is empathie essentieel om de juiste features te bouwen. Door klantinzichten centraal te stellen, vermijd je kostbare mislukte releases. In onze samenwerking met ZooEasy zagen we hoe belangrijk het is om gebruikersbehoeften te vertalen naar slimme oplossingen. En hoewel bij Tikkie de schaal en snelheid leidend waren, is het succes ook daar mede te danken aan continu luisteren naar gebruikersfeedback — in lijn met Hansen’s principes.

Hoe GlobalOrange empathie inzet

Bij GlobalOrange hanteren we een empathische aanpak vanaf de eerste kennismaking. Tijdens product discovery en development zorgen we dat het klantperspectief leidend blijft. Twijfel je of je software echt doet wat gebruikers nodig hebben? Vraag dan een kosteloze second opinion aan. We denken graag met je mee.

Deploy Empathy bij onze klanten

Meer boeken

  • Boekentip
    Deploy Empathy, Michele Hansen
    Deploy Empathy Michele Hansen
  • Boekentip
    The Invincible Company
    The Invincible Company book
  • Boekentip
    Loved: How to Rethink Marketing for Tech Products
    Loved How to Rethink Marketing for Tech Products book
  • Boekentip
    Jobs to be Done: Theory to Practice
    Jobs to be Done Theory to Practice book

Klaar voor next level product development?

Laten we een digitaal product ontwikkelen waar eindgebruikers en business stakeholders blij van worden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.