Speel je gewoon voor de lol, of speel je om te winnen? Strategie is niet ingewikkeld, maar het is wel moeilijk. Omdat het mensen en organisaties dwingt om specifieke keuzes te maken over hun toekomst; iets wat in de meeste bedrijven niet gebeurt. In ‘Playin to Win’ komen A.G. Lafley (voormalig CEO van Procter & Gamble) en Roger L. Martin (strategisch adviseur) tot de kern van de strategie.
Ze leggen uit waartoe het dient, hoe je erover moet denken, waarom je het nodig hebt en hoe je het voor elkaar moet krijgen. En ze gebruiken hiervoor hun eigen succesverhaal: samen hebben ze de omzet van P&G’s verdubbeld, de winst verviervoudigd en de marktwaarde met meer dan 100 miljard dollar verhoogd in slechts tien jaar.
Gebaseerd op hun jarenlange ervaring laten ze in dit boek zien hoe leiders in organisaties van iedere omvang, dagelijkse acties kunnen sturen met grotere strategische doelen. Lafley en Martin hebben een set van vijf essentiële strategische keuzes gecreëerd die jou een voorsprong op je concurrenten zullen geven:
- Wat is ons streven om te winnen?
- Waar gaan we spelen?
- Hoe gaan we winnen?
- Welke capaciteiten moeten we hebben om te winnen?
- Welke managementsystemen zijn nodig om onze keuzes te ondersteunen?
‘Playing to Win’ beschrijft een bewezen methode die heeft gewerkt voor veel van de meest succesvolle merken en producten.
Ready for next level product development?
Laten we een digitaal product ontwikkelen waar eindgebruikers en business stakeholders blij van worden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.