Vind uitzonderlijke namen voor je merk, bedrijf, product of project met Aesop

Een merknaam is meer dan alleen een woord; het is de eerste indruk, de eerste verbinding tussen een bedrijf en zijn potentiële klanten. Dat is waar Aesop om de hoek komt kijken. Het biedt bedrijven hoogwaardige naamgevingsoplossingen tegen een toegankelijke prijs.

 

Aesop is bedacht door Tanya Gustafson en Andrew Macken. Zij zochten een partner voor product ontwikkelen. GlobalOrange  werd hen aanbevolen door een vriend. Tanya Gustafson: “GlobalOrange bleek voor ons de perfecte partner te zijn.”

Meer weten over de totstandkoming van deze samenwerking, de aanpak die wij hebben toegepast en hoe we dit kunnen inzetten voor jouw bedrijf? Plan een call met Guido, hij kan je er alles over vertellen:

UITDAGING

GlobalOrange en Aesop stonden samen voor de uitdaging om een schaalbaar AI-gedreven SaaS-platform te bouwen om het MKB (midden- en kleinbedrijf) betaalbare toegang te bieden tot professionele en unieke namen.

AANPAK

Aesop en GlobalOrange hadden een gemeenschappelijk doel: het creëren van een gebruiksvriendelijke en toegankelijke SaaS-oplossing die het advies van een menselijke expert op het gebied van merknaamgeving zou benaderen. Dit hebben ze bereikt door een nauwe samenwerking met ons team van multidisciplinaire experts, waaronder een AI-specialist om de menselijke expertise op het gebied van naamgeving te modelleren.

RESULTAAT

  • Menselijke expertise gemodelleerd in een AI-algoritme
  • Een snel, plezierig en betaalbaar platform voor merknaamgeving
  • Een schaalbaar product dat makkelijk doorontwikkeld kan worden

“Werken met Global Orange was heel verfrissend. Iedereen was een toptalent, maar ook een geweldig persoon om tijd mee door te brengen. We hebben van elke minuut genoten.”

Tanya Gustafson
Founder and CEO van Aesop

Menselijke expertise gemodelleerd in AI

Aesop begon met een idee van Tanya Gustafson. Ze werkt al bijna twintig jaar als merkstrateeg. Ze zag een groot probleem: het was moeilijk voor kleine bedrijven om goede namen te vinden zonder al te veel geld of tijd uit te geven. Tanya leerde door met veel klanten te praten dat namen geven leuk kan zijn, maar ook heel moeilijk. Er zijn veel talen en het is moeilijk om de perfecte woorden te vinden. Dat is waar Aesop om de hoek komt kijken.

Aesop wil mensen helpen geweldige namen te vinden met behulp van een slimme tool. Deze tool is alsof je een expert bij je hebt, waardoor namen makkelijker en leuker worden. Aesop gebruikt een algoritme dat zich gedraagt als een menselijke expert. Het resultaat is dat het Aesop platform bedrijven over de hele wereld kan helpen en het kost veel minder dan traditionele bureaus.

Stap 1 – Discovery

Aesop start met mini ideation sessie. Geef bijvoorbeeld 10 woorden die gerelateerd zijn aan je aanbod, waardoor mensen op een andere manier over hun aanbod gaan denken dan ze tot nu toe hebben gedaan. Ze zullen nadenken over verschillende dimensies: functioneel, emotioneel en ervaringsgericht. Tijdens deze fase stem je je af op alle kenmerken van het bedrijf, wat misschien lijkt op iets dat gewoon gebeurt tijdens het creëren van een bedrijf, maar dat is niet altijd het geval.

 

Stap 2 – AI-algoritme

Aesop maakt gebruik van AI om te assisteren bij taken zoals nauwkeurige focus en doelgerichte taalanalyse. Deze AI wordt ingezet als input voor een geavanceerd algoritme dat is ontwikkeld om het proces van een menselijke naamexpert te vertalen naar software. Het algoritme genereert namen door het nabootsen van de denkwijze van een professionele merkstrateeg bij het zoeken naar en selecteren van de meest geschikte namen.

“Leren over het belang van een geweldige naam was onwijs interessant. Het vormgeven van een platform dat Tanya’s creativiteit samenvatte en het aanpakken van de pijnpunten in het naamgevingsproces was uitdagend, maar erg leuk. De verbazingwekkende kwaliteit van de output, een resultaat van de kracht van AI en het algoritme dat we hebben ontwikkeld, is indrukwekkend.”

Wiard
Product Manager GlobalOrange

Waarom de naam Aesop?

Tanya Gustafson: “Aesop is een oude fabel. Door de naam Aesop te kiezen, wilden we benadrukken dat we echt waarde hechten aan de menselijke verbeelding en de kracht van menselijke verhalen in ons werk. Het is niet zomaar een machine of technologie. In plaats daarvan is het een resultaat van menselijke expertise en menselijke visie. Door de naam Aesop te kiezen, willen we laten zien dat we technologie willen gebruiken in combinatie met menselijke creativiteit en niet alleen vertrouwen op de kracht van technologie.”

De samenwerking in 3 woorden

Succesfactoren

Het Aesop-platform is onlangs gelanceerd, maar er is al feedback verzameld van potentiële gebruikers die de gebruikerservaring hebben doorlopen. De feedback was erg positief, met waardevolle suggesties voor kleine aanpassingen om de UX te verbeteren en het ontdekkingstraject en de bijbehorende output te vereenvoudigen. Door de eerste gebruikerstests kwamen enkele nieuwe ideeën naar voren die nog niet eerder waren overwogen. In de toekomst wil Aesop mensen informeren over het belang en de kracht van naamgeving en hoe je deze effectief kunt gebruiken. Naamgeving is een fundamentele vereiste voor elk bedrijf, product en zelfs nieuwsbrieven – het is een universele behoefte in elk type economie.

De samenwerking met GlobalOrange

Tanya Gustafson: “We kwamen GlobalOrange tegen via een doorverwijzing van een vriend en zijn collega’s die al eerder met GlobalOrange hadden gewerkt en de aanbeveling en ook de eerste introductie hadden gedaan. Onze vriend had al het nodige uitzoekwerk gedaan door GlobalOrange te vergelijken met de concurrenten. We hebben ons vertrouwen in zijn handen gelegd en dat heeft goed uitgepakt! De samenwerking met GlobalOrange varieerde van projectmanagement tot ontwikkeling, frontend, backend en UX en UI design, wat perfect was voor onze behoeften. Ook al zijn we geografisch niet op dezelfde plek, het voelt absoluut alsof we een hecht team zijn, wat we erg waarderen. GlobalOrange bleek een perfecte partner te zijn voor ons.”

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.