GXO Logistics

Gebruiksvriendelijke planning software voor Albert Heijn

GXO Logistics versnelt de vers-keten van Albert Heijn met gemechaniseerde opslag. GXO is een internationale logistieke dienstverlener met meer dan 80 gekoelde distributiecentra in Europa en 13 verschillende distributiecentra in Nederland. Voor Albert Heijn beheert GXO het Shared Fresh Center (SFC) in Nieuwegein van verse producten, dat op zijn beurt alle vestigingen van Albert Heijn bevoorraadt.

UITDAGING
Om het logistieke proces van de ruim 100 leveranciers van Albert Heijn te optimaliseren, vroeg GXO (voorheen XPO) Logistics GlobalOrange een planningssysteem te ontwikkelen met een koppeling met hun bestaande Warehouse Management Systeem

AANPAK
Focus op usability, schaalbaarheid, performance en innovatie. Met product ontwikkeling voor de logistieke sector én complexe planning software heeft GlobalOrange goede ervaring. Deze kennis draagt bij om voor GXO een succesvol product te bouwen. Er is een intuïtief UX-ontwerp gemaakt om een complete gebruikerservaring (UX) te bieden. Het systeem geeft de benodigde informatie overzichtelijk weer én is zeer eenvoudig in gebruik, any time any place.

RESULTATEN

  • Wekelijks >5 miljoen orderregels
  • 24/7 actuele voorraadinformatie in de cloud. Leveranciers beheren hun eigen voorraad en kunnen rapportages bekijken.
  • GXO Logistics bespaart met de tool kosten door de optimale planning van transportgoederen. De ongebruikte ruimte in vrachtwagens is sinds ingebruikname van de applicatie significant afgenomen.

“Wij zijn zeer tevreden met de tool die we samen hebben ontwikkeld. Het resultaat is erg klantvriendelijk en heeft de werkzaamheden versimpeld. Zowel voor XPO als voor onze klanten die gebruik maken van de tool.”

GXO Logistics
Marit Jensema
Logistics Manager – XPO Logistics (GXO)
GXO Logistics

Wekelijks 5+ miljoen orderregels.

Innovatie in de transportsector
De applicatie geeft leveranciers inzicht in de voorraad die op het Shared Fresh Center aanwezig is. Leveranciers beheren hun eigen voorraad en kunnen rapportages bekijken.

24/7 actuele voorraadinformatie in de cloud
Leveranciers kunnen volledig zelfstandig plannen omdat de tool hen 24 uur per dag, 7 dagen in de week voorziet van actuele voorraadinformatie.

Kostenbesparende tool
GXO Logistics bespaart met de tool kosten door de optimale planning van transportgoederen. De ongebruikte ruimte in vrachtwagens is sinds ingebruikname van de applicatie significant afgenomen.

Succesfactoren

GXO Logistics

Samenwerking

GXO Logistics was tevens de Product Owner. Door intensief, dagelijks contact kon steeds snel geschakeld worden. Nieuwe features of aanpassingen in requirements werden zo snel opgepakt.

GXO Logistics

User Experience

Voor deze applicatie is een intuïtief UX-ontwerp gemaakt. De tool maakt gebruik van verschillende databronnen (zowel lokaal als extern) en toont een coherent systeem aan alle gebruikers ervan.

GXO Logistics

Agile aanpak

GlobalOrange zette een Agile Scrum ontwikkelmethode in tijdens het ontwikkelproces. Hierbij wordt gewerkt in korte, herhalende stappen om snel resultaat te zien en het eindproduct van GXO Logistics continue te optimaliseren.

Ready for next level product development?

Laten we een digitaal product creëren waar eindgebruikers en business stakeholders van zullen houden en dat bovendien toekomstbestendig, schaalbaar, veilig en gemakkelijk te onderhouden is.