Het bouwen van een top-notch SaaS-bedrijf laat zich gemakkelijk vergelijken met het bereiden van een sterrenmaaltijd. Alles moet kloppen. En zoals elke chef je zal vertellen, het begint bij de juiste ingrediënten. Juist, je tech stack.
Customer Relationship Management.
Elk SaaS-bedrijf heeft behoefte aan een CRM, een Customer Relationship Management Tool. Een CRM helpt uw bedrijf met het organiseren en communiceren met prospects en bestaande klanten. Een modern CRM biedt toepassingen voor onboarding, marketing automation, sales cycles en retentie.
Er zijn verschillende categorieën CRM’s. Sommigen leggen het accent op marketing automation terwijl andere weer de focus leggen op Sales en Lead Management. De meeste SaaS-bedrijven gebruiken meerdere oplossingen die we als CRM kunnen bestemplen. Bijvoorbeeld, Pipedrive en ActiveCampaign kunnen we beiden een CRM noemen. Ze excelleren echter beiden op andere vlakken en vullen elkaar goed aan.
Voorbeelden van populaire CRM’s zijn:
Helpdesk.
Goede support kan een direct concurrentievoordeel opleveren, als je het goed doet. Support is een essentiële functie binnen elk SaaS-bedrijf. Goede helpdesk oplossingen faciliteren support-teams in het creëren van uitstekende klant-ervaringen. Lees: korte wachttijden, doeltreffende oplossingen en omni-channel communicatie.
Voorbeelden van populaire helpdesk oplossingen zijn:
Whitepaper SaaS ontwikkeling.
Development Operations (DevOps).
Software ontwikkeling is complex. Het vergt een team, vakmensen met expertise in verschillende disciplines, aandacht voor detail, testen en kwaliteitscontrole. Geen enkel SaaS-bedrijf kan het zich permitteren om een product of features te lanceren dat niet perfect werkt.
Populaire DevOps tools zijn:
Business Intelligence.
Aan data heb je helemaal niets zonder de tools om deze (snel) te kunnen analyseren, interpreteren en op basis daarvan conclusies kan trekken. Dit is waar BI-tools om de hoek komen kijken. Dergelijke tools voorzien SaaS-bedrijven van inzichten die nodig zijn om prestaties te volgen en op data gebaseerde beslissingen te nemen.
Voorbeelden van populaire BI-tools zijn:
Application Performance Monitoring.
Ontwikkelaar kunnen geen bugs fixen waarvan ze het bestaan niet kennen, zo simpel is het. Application performance monitoring tools zorgen ervoor dat techneuten de prestaties van uw software in de gaten kunnen houden, fouten opsporen en mogelijke uitdagingen snel oplossen om er zo voor te zorgen dat uw gebruikers de best mogelijke ervaring hebben.
Voorbeelden van populaire Performance Monitoring Tools zijn:
CMS (Website).
Uw productie dient vindbaar te zijn om verkocht te kunnen worden. Daar heeft u een (marketing) website nodig. Een website, met een gedegen CMS, stelt u instaat om nieuwe content te delen, uw boodschap tijdig aan te passen en te A/B-testen.
Voorbeelden van populaire CMS’s zijn:
Benieuwd hoe wij de ontwikkeling van uw software aanpakken?
Maak een afspraak met onze experts!
“Laat ons u helpen om u te focussen op de groei van uw software.
“Na een eerste afspraak heeft u een duidelijk beeld van de mogelijkheden en een inschatting van kosten en doorlooptijd.”
Guido Sival – Director of Business Growth
T: +31 (0)20 420 4307
E: guido.sival@globalorange.nl